Gravidjoga- Stáť pevne nohami na zemi s bruškom aj bez

06.05.2015 16:43

Zostavu si môžete stiahnuť tu: 5_2015.JPG

Cvičenie jogy v tehotenstve nám prináša okrem ľahšieho pôrodu, príjemnejšieho tehotenstva aj väčší pocit istoty a stability. Ten je veľmi dôležitý pre hladký priebeh tehotenstva a pôrodu.

Mnoho žien sa obáva zmien, ktoré ich čakajú. Je to prirodzené, hlavne ak ide o prvé dieťa. Keďže je to krok do neznáma, nikdy nevieme, ako to všetko budeme zvládať. Najmä, ak  nás okolie straší, aké to bude náročné. Každá väčšia zmena v živote, prináša zmiešané pocity radosti a obáv. Netreba však podľahnúť strachu, ktorý by nás chcel úplne ovládnuť. Je dobré si ho uvedomiť  a presne definovať. To ho oslabí a umožní nám pozrieť sa na situáciu z nadhľadu. Často potom zistíme, že celé naše obavy sú neopodstatnené a zbytočne zveličené. Ak, však trpíte vážnym strachom, napríklad z pôrodu alebo materstva, skúste ho čím skôr spracovať. Niekedy súvisia naše strachy s nepríjemnými skúsenosťami z detstva alebo rodinnými traumami. Je ťažké si ich pripustiť, ale stojí to zato. To, že ich budeme potláčať v sebe a ignorovať, neznamená, že zmiznú. Práve naopak, budú narastať, až sa raz prejavia a možno práve v tej najmenej vhodnej chvíli. Spôsobov na spracovanie tráum existuje už veľa a nie je ani hanba stretnúť sa so psychológom a porozprávať mu o nich. Pocity neistoty, strachu a obáv sa totiž môžu prejaviť aj ako rôzne komplikácie počas pôrodu.

Telo vždy zrkadlí naše vnútro, ale platí to aj naopak.  Prácou s naším telom môžeme zlepšiť aj naše psychické rozpoloženie.   

Stáť pevne nohami na zemi je veľmi dôležité. Nielen obrazne, ako sa hovorieva, ale platí to aj naozaj. Pevný postoj nám dáva silu a odvahu kráčať životom s istotou a sebadôverou. Dnes sa zameriame na pozície v stoji, ktoré nám pomáhajú sa lepšie spojiť so zemou a precítiť stabilitu a rovnováhu.

Pri cvičení pozícií v stoji vnímajte svoje chodidlá, ako sa dotýkajú zeme. Nechajte ich rozprestrieť široko a predstavujte si ich ako svoje korene, ktoré vyrastajú zo zeme. Zem je zdrojom energie a cez ňu sa môžete prepojiť ešte viac so sebou. V niektorých kultúrach sa o nej hovorí ako o Matke Zemi, práve pre jej vyživujúci potenciál. Ak budete v spojení so zemou, môžete z nej čerpať energiu a silu. To sa vám môže hodiť práve počas pôrodu, pri zvládnutí aj tých najbúrlivejších kontrakciách. Naučíte sa nestrácať pevnú pôdu pod nohami a ostať v spojení so svojím telom a dychom.     

Dnes vám prinášam zostavu v stoji. Cvičte ju pomaly a vedome.  Ak máte problémy s tlakom, veľmi opatrne sa predkláňajte. Počúvajte svoje telo, môžete si vybrať iba jednu z pozícii. Prajem vám krásne cvičenie a pevnú pôdu pod nohami počas tehotenstva a najmä pôrodu.

 

 

Newsletter

Súhlasím so zasielaním noviniek ( max.1x mes.) ohľadom pripravovaných akcií :

Kontakt

Nikol Chovancová Bratislava
+421 904 245 686 yogasnikol@gmail.com